10 stappen hoe om te gaan met schuldgevoel

10 stappen hoe om te gaan met  schuldgevoel

  1. Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen geluk.
  2. Ga opzoek naar voor jou de balans tussen geven en nemen.
  3. Geef duidelijke boodschappen vanuit IK ervaar dat…
  4. Zoek naar een oplossing die voor beiden partijen gunstig is.
  5. Vertrouw erop dat een ander om kan gaan met de teleurstelling.
  6. Accepteer dat dit nodig is om te kunnen groeien als persoon, voor zowel jou als voor je omgeving.
  7. Doe alsof je je eigen beste vriend/vriendin bent.
  8. Oefen met je eigen gun factor.
  9. Begin klein.
  10. Vraag een coach sessie aan om jou te ondersteunen.

Heb jij moeite met het kiezen voor jezelf of met het uitdrukken van hoe jij je voelt? Ben je gewend om jezelf weg te cijferen en te doen wat anderen van je vragen, zonder dat je dit eigenlijk zelf wilt? Kies jij vaak voor de weg van de minste weerstand omdat je bang bent om in een discussie terecht te komen waarbij jij de controle over je emoties verliest? Dan is een coacht traject echt iets voor jou. Ik begeleid je graag bij het onderzoeken naar wat jij nodig hebt om jezelf op de 1e plek te zetten. Vraag een gratis kennismaking aan, dit levert je direct tips op over hoe je je grenzen kunt aangeven die je gemakkelijk kunt toepassen, zodat je ervoor kunt zorgen dat je weer rust in je hoofd en lichaam krijgt.

Ik mag voor mezelf kiezen ook als dat voor de ander lastig is.